Externi hdd - usb vs sata

Discussion in 'Monitori, storage, kućišta, periferija' started by Zlatan, Dec 23, 2010.

  1. Zlatan

    Zlatan Komšija

    Kupujem externi hdd ovih dana pa molim za preporuku nesto do 2 stoje u ingelu i genelecu tj u tuzli ako ima neka jos radnja fina nova za koju ne znam...

    kakva je razlika u brzini izmedju sata i usb transfera? kakva je razlika u brzini instalacije tj spajanja jel sata mnogo neprakticnije od usb i jel problem sa externog diska gledati npr neki film, jel problem ako stoji spojen vazda kao da je interni... svaka info mi je dobrodosla jer sam apsolaik :smt006

    thnx

    EDIT: hmm koliko vidim zgodno bi bilo da externi ima i sata i usb sucelje, imali takvoga uopste za kupiti u bih?
     
  2. Dog_Father

    Dog_Father Moderator

    USB 2.0 - teoretski 480Mb ili 60MB/s, u praksi ces imati 25-30MB/s
    eSATA - ovisi od kontrolera (SATA 1.0, 2.0 ili 3.0), kao i od brzine diska. U osnovi, imati ces brzinu koju bi imao i direktnim povezivanjem diska na plocu, recimo 130-160MB/s s popularnim diskovima i SATA 2.0 kontrolerom.

    USB 3.0 bi isto tako teoretski trebao biti brzi od eSATA veze sa SATA 2.0 kontrolerom, ali ne i od eSATA sa SATA 3.0 kontrolerom, kada se na trzistu pojave diskovi koji to "znaju" iskoristiti. Za sad, USB 3.0 je svakako brzi od USB 2.0, medjutim diskovi su ti koji su "usko grlo".
     
  3. Stevie_Ray

    Stevie_Ray Veteran foruma

    Kojih 130-160MB/s Dog? Cak niti WD Black serija nema toliko, a on ocito kupuje neki eksterni disk, koji je u velikoj vecini 5400rpm disk, dakle nema govora o vise od 90MB/s.

    IMHO, kupi USB3.0 disk, neznatno je skuplji od USB2.0 modela, a potpuno je kompatibilan sa USB2.0. Kad se spoji na USB3.0 port, bit ce jednako brz kao i sa eSATA prikljuckom.

    eSATA prikljucak je s druge strane kompliciraniji, osim ako se radi o disku sa zasebnim napajanjem na "cigli". Ne znam sta kupujes, 2.5" ili 3.5"?
     
  4. Dog_Father

    Dog_Father Moderator